Szkolenia zamknięte dla Działu Sprzedaży, Handlowców i Działu Obsługi Klienta

Handel nie ogranicza się do prostych operacji kupna i sprzedaży. Nowoczesne podejście do handlu zakłada głęboką troskę o klientów i kompleksowe dbanie o wszystko to, co – by tak to ująć – otacza sam akt handlowy. Dobry handlowiec oprócz intuicji ekonomicznej musi także znać podstawy psychologii. Ta wiedza pomoże mu zrozumieć potrzeby klientów, które niejednokrotnie nie zostają wyrażone zupełnie wprost. Świetny handlowiec to osoba, która jest w stanie wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, choćby te były jedynie nieśmiało zasygnalizowane.

Takiego otwarcia się na klienta uczymy na szkoleniach dla działu sprzedaży Mach & Partner Consulting. Nie wystarczy bowiem znać się znakomicie na swojej branży, nie wystarczy być fachowcem wiedzącym wszystko o swoim produkcie. Trzeba także stać się fachowcem od ludzkiej natury. Skuteczny handlowiec potrafi otoczyć klientów troską i swoją uwagą po to, by na długo przed ostatecznym podjęciem decyzji nie czuli na sobie irytującej presji, lecz ufność i autentyczne zaciekawienie perspektywą transakcji.

Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne są tutaj absolutnie niezbędne. To właśnie od nich zależy, tak przecież pożądany, spokój ducha rozmówcy. Pozytywna aura roztaczana przez handlowca to najskuteczniejsze zaproszenie do wspólnych interesów. Takiej aury nie da się udawać. Trzeba się nauczyć cieszyć się każdym zadaniem, trzeba odnaleźć w sobie pokłady niewykorzystanego do tej pory entuzjazmu – dopiero wtedy inni (a w tym i klienci) zobaczą w Tobie wulkan energii, który potrafi rozświetlić najbardziej szary dzień.

Taka atmosfera sprawi, że klienci się na Ciebie otworzą, bo zauważą, że naprawdę Ci na nich zależy, że naprawdę pragniesz dla nich tego, co najlepsze. Chętnie pomożemy Ci zdobyć umiejętności potrzebne do dbania o klientów w ten sposób. Zaufaj nam – pokażemy Ci sposoby na urzeczywistnienie głębokiej wewnętrznej przemiany, która stanie się podstawą Twoich przyszłych sukcesów. Później wszystko okaże się prostsze. Wzrośnie Twoja pewność siebie, dzięki czemu zostaniesz rzeczywistym autorytetem. Będziesz też w stanie lepiej przedstawiać oferty swojej firmy, a co za tym idzie – będziesz jej godną zaufania twarzą.

W czasie naszych szkoleń dla działu sprzedaży nauczymy Cię także technik pomocnych w radzeniu sobie ze stresem. Handel to biznesowa dziedzina charakteryzująca się dużą intensywnością. Pieniądze, ciągły kontakt z innymi ludźmi, negocjowanie, perswazja – wszystkie te czynniki są wyjątkowo stresogenne, ale nie martw się. Odpowiednie nastawienie mentalne w połączeniu z praktycznymi poradami na wypadek niepowodzenia, których udzielą Ci nasi trenerzy, to idealny przepis na poradzenie sobie z przeciwnościami losu. Sam się przekonasz, jak skuteczne są to metody. Pamiętaj: stres to jedynie rewers monety sukcesu – nauczymy Cię skupiać się na tej odpowiedniej stronie.

Szkolenia dla działu sprzedaży Mach & Partner Consulting są zaproszeniem do wejścia w świat nowoczesnego i świadomego handlu. To pasjonująca przygoda, która nauczy Cię wielu nowych modeli zachowań przydatnych w biznesowej codzienności. Buduj markę Twojego przedsiębiorstwa, opierając się na uczciwości, profesjonalizmie i życzliwości w stosunku do drugiego człowieka. Szybko się zorientujesz, że handel przynosi o wiele więcej zysków i satysfakcji, kiedy odbywa się na nowych zasadach.

Przygotowując dla Państwa szkolenia zamknięte, każdy projekt realizujemy według poniższych założeń:

  • Przeprowadzamy gruntowną analizę potrzeb. Razem z Klientem wybieramy najbardziej dogodną i skuteczną formę przeprowadzenia diagnozy umiejętności Pracowników. Analizę możemy zrobić, np. w formie wywiadu z osobami zarządzającymi. Przeprowadzamy również rozmowy telefoniczne z wybranymi Uczestnikami szkoleń.
  • Sprawdzoną również przez naszą firmę metodą jest włączenie Pracowników naszego Klienta w przygotowanie najtrudniejszych przypadków z ich życia zawodowego. 
  • Potem zbieramy wszystkie obserwacje, wspólnie opracowujemy przykłady szkoleniowe żeby zintegrować je w program szkolenia dla działu sprzedaży
  • Realizujemy szkolenie wewnętrzne z obsługi klienta
  • Po zakończeniu szkolenia dla działu sprzedaży możemy podsumować projekt w formie sprawozdania, częstą praktyką jest też spotkanie podsumowujące z osobą zamawiającą szkolenia przedstawicieli handlowych FMCG.

 Co Handlowcy zyskają dzięki szkoleniom zamkniętym?

  • Większą radość i zadowolenie z pracy, które pomoże pomnożyć zyski firmie
  • Profesjonalną wiedzę z zakresu komunikacji, perswazji i tworzenia długoterminowych relacji z Klientem
  • Najnowsze narzędzia, przekonania i strategie przydatne w procesie sprzedaży
  • Przekonania i filtry percepcyjne, dzięki którym nauczą się dostrzegać i wykorzystywać okazje, które dotąd mogły być niezauważone
  • Doskonałą zabawę, dzięki której będą w stanie uruchomić zasoby własnej motywacji

Co zyskają Pracodawcy? 

  • Zmotywowanych i nastawionych na sukces pracowników
  • Atmosferę współpracy wzmocnionej przez świadome dążenie do lepszych osiągnięć
  • Większe zadowolenie, a przez to szybszy rozwój zarówno jednostek, jak i całego przedsiębiorstwa.

Inwestując w rozwój, podejmujecie Państwo pewną i bezpieczną decyzję, która na zawsze odmieni spojrzenie na Biznes. Na szkolenia dla działu sprzedaży dobrze jest wziąć dobry humor, otwartość i chęć rozwoju – resztę my zapewniamy.

 

Szkolenia zamknięte dla Handlowców i Pracowników Obsługi Klienta - przykłady:

  • Psychologia sprzedaży – skuteczne wywieranie wpływu na decyzję Klienta
  • Matematyka handlowa - pułapki w kalkulowaniu ofert, wyliczanie warunków handlowych, zarządzanie marżą na klientach i produktach
  • Kształtowanie świadomych postaw handlowych
  • Jak zwiększyć własną skuteczność w sprzedaży
  • Budowanie długofalowych relacji z Klientami
  • Strategie pozyskiwania nowych Klientów – proaktywność w sprzedaży
  • Sprzedaż bez rabatów – finalizacja rozmowy handlowej

 

Klienci to najważniejszy kapitał każdej firmy. Aby przetrwać na rynku, prawidłowo funkcjonować i stale się rozwijać musi pozyskiwać nowych Klientów i odpowiednio dbać o relacje z tymi już pozyskanymi, bo przecież zadowolony Klient poleci nasz produkt czy usługę innemu.

Większość firm zdaje sobie sprawę z wartości, jaką przynosi zadowolony Klient. Dlaczego zatem ci ostatni wciąż narzekają na obsługę i serwis posprzedażowy? Zadowolenie Klientów jest kluczem do sukcesu, zwłaszcza we współczesnym, trudnym otoczeniu gospodarczym.

Firmy, których Działy Sprzedaży oraz Obsługi Klienta zapewniają satysfakcjonującą i bezproblemową obsługę, są nagradzane lojalnością Klientów. Z drugiej strony, pojedyncze złe doświadczenie z Handlowcem lub Działem Obsługi może prowadzić do utraty Klienta na zawsze.

Wszyscy, którzy osiągnęli sukces w tej sferze aktywności zawodowej, przyznają, że jednym z najważniejszych elementów jest odpowiednie nastawienie - nacechowane entuzjazmem, wiarą w sprzedawany produkt, czy usługę oraz ich dokładną znajomością. Kolejny czynnik gwarantujący znakomite rezultaty to znajomość odpowiednich technik i stosowanie właściwych narzędzi w celu przyciągnięcia Klientów.

Z naszych wieloletnich doświadczeń szkoleniowych wynika, że, aby skutecznie sprzedawać, najpierw należy zbudować w każdym pracowniku firmy odpowiedzialną postawę. Handlowcy przejmując 100% odpowiedzialności za sposób wykonywania swojej pracy oraz za efekty tej pracy pozbywają się wszelkich wykrętów i wymówek. Dlatego właśnie od ponad 20 lat pomagamy naszym Klientom motywować swoich ludzi. Chcemy, żeby Handlowcy uwierzyli w swoją firmę, w produkty lub usługi, które sprzedają. Chcemy, żeby znali swoją wartość oraz wartość tego, co sprzedają. Wtedy będą potrafili skutecznie argumentować, budować silną pozycję wyjściową w negocjacjach oraz radzić sobie z wszelkimi „trudnymi sytuacjami” u swoich potencjalnych Klientów.

Kiedy mamy zmotywowanych, chętnych do współpracy ludzi, zajmujemy się opracowaniem narzędzi, które zwiększają skuteczność w pozyskiwaniu nowych Klientów, rozwijaniu asortymentu oraz budowaniu relacji u stałych Klientów.