Windykacja B2B


Termin: 29.01.2020 - 30.01.2020

Lokalizacja: Warszawa - Hotel DeSilva

Prowadzący:

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przygotowanie osób odpowiedzialnych za terminowy spływ należności do przeprowadzania skutecznych rozmów z dłużnikami. Brak kompetencji w zakresie prowadzenia miękkiej windykacji jest dla obarczonych tym zadaniem pracowników źródłem wielu niepotrzebnych stresów i frustracji. Nierzadko prowadzi również do pogorszenia relacji z partnerami biznesowymi. Jednocześnie utrzymanie płynności finansowej i odpowiedniego cyklu inkasa mają niebagatelne znaczenie dla prowadzonej działalności.

W trakcie zajęć znajdziemy odpowiedź na pytanie jak utrzymać właściwą równowagę pomiędzy wymogami prowadzonego biznesu, a w szczególności zarządzania wierzytelnościami firmy, a utrzymywaniem poprawnych relacji z odbiorcami naszych towarów i usług. Opracujemy skuteczne sposoby postępowania z dłużnikami zmniejszając przy tym poziom stresu i negatywnych emocji, które często towarzyszą terminowemu egzekwowaniu należności. Opracujemy skuteczne procedury postępowania z opóźniającymi płatności kontrahentami.

Skoncentrujemy się na windykacji przedsądowej, zwanej również „miękką windykacją”.  Znając realia polskiego wymiaru sprawiedliwości nastawiamy się na jak najszybsze odzyskanie należności, pozostawiając sobie wejście na drogę formalno-prawną jako ostateczność. Konieczność znacznego zaangażowania czasowego i poniesienia kosztów sądowych  rzadko jest pożądanym kierunkiem postępowania.

Krótki moduł szkolenia poświęcimy zagadnieniom prawnym dochodzenia roszczeń finansowych w Polsce. Uczestnicy dowiedzą się między innymi w jaki sposób kompletować dokumenty dla postępowania sądowego, jakie są koszty obsługi zadłużenia, czego można wymagać od komornika i jak współpracować z zewnętrznymi firmami.

 

Podczas zajęć uczestnicy:

  • Zrozumieją jak myślą dłużnicy
  • W jaki sposób nasze postępowanie ułatwia dłużnikom niepłacenie
  • Czym zachęcamy dłużników do odwlekania płatności
  • Jakie „gry” stosują dłużnicy
  • Jak radzić sobie z wymówkami dłużników
  • Na czym polega „sprężyna windykacyjna” i jak możemy ją wykorzystać
  • Jaki powinien być schemat skutecznej rozmowy z dłużnikiem
  • Wypracują odpowiednią postawę w relacjach z dłużnikami
  • Właściwe przygotują się do rozmowy
  • Wyeliminują „zachęty” dla dłużników
  • Rozpoznają typ dłużnika i dopasują do niego adekwatny sposób postępowania

 

Zakres merytoryczny szkolenia:

  • Wprowadzenie
  • „Parę słów” na temat dłużników
  • Prowadzenie rozmów z dłużnikami
  • Sprężyna windykacyjna
  • Zagadnienia prawne

 

Czas trwania: 2 dni



Proszę o więcej szczegółów


Sprawdź aktualną ofertę
Zgłoś udział w szkoleniu
Certyfikat DEKRA