Matematyka handlowa
- pułapki w kalkulowaniu ofert, wyliczanie warunków handlowych, zarządzanie marżą na klientach i produktach

Przeczytaj ciekawy artykuł - link



Termin: 18.02.2019 - 19.02.2019

Lokalizacja: Piaseczno k/Warszawy

Prowadzący: Mariusz Walczak



Korzyści dla Uczestnika:

Po szkoleniu "Matematyka Handlowa" uczestnicy będą:

  • potrafili odzwierciedlić zapisy warunków handlowych w arkuszu kalkulacyjnym używając właściwej kolejności naliczania
  • wiedzieli jak unikać pułapek przy rozliczeniach budżetów z klientami
  • wyliczać marżę i narzuty firmy i klienta
  • ewaluować akcje promocyjne przed i po promocjach
  • znajdować i wykorzystywać argumenty finansowe w negocjacjach z klientami

Zakres merytoryczny szkolenia "Matematyka handlowa":

Warunki handlowe – główne elementy oraz działania i kalkulacje
  • Struktura warunków handlowych – poszczególnych elementów kontraktu handlowego
  • Rodzaje cen - detaliczna, podstawowa, hurtowa, net-net, promocyjna
  • Rodzaje rabatów – procentowe, wartościowe, progowe, podstawowe
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – uzależnione od obrotu, nieuzależnione od obrotu
  • Iwestycje pozakontraktowe – czy wliczać je w warunki klienta 
Pułapki w kalkulacjach warunków handlowych
  • Bonus progowy, od nadwyżki, bonus liniowy – jak wyliczać?
  • Cena net/net czy cena net/net/net – co robi różnicę?
  • Kaskadowo czy sumarycznie – co opłaca się bardziej?
  • Od czego naliczamy warunki frontowe, wtórne, pozakontraktowe?
  • Struktura warunków - model francuski, model angielski – różnice, korzyści dla firmy, korzyści dla klienta
  • Back to Front – jak przenieść warunki bez straty?
Zarządzanie warunkami klientów
  • Suma warunków na kliencie – jak wyliczyć, do czego potrzebuję tej informacji
  • Średnie warunki na grupie klientów klientach  - czy powinienem je znać?
  • Średni rabat promo – jak wyliczyć,
  • Suma warunków handlowych na kliencie
  • Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
  • Jak rozplanować poprawę warunków na klientów?
  • Jak wyliczyć marże działu?
Jak wpływać na marżę?
  • Marża czy narzut – do czego służą, czym się różnią?
  • Dodatkowy rabat promo – skutki dla marży firmy
  • Rabat promo, produkt gratis czy budżet marketingowy –  ich wpływ na marżę, co najbardziej się opłaca firmie?
  • Dodatkowy termin płatności – jak go przeliczyć na bonus? 
Rentowność – czyli ile muszę sprzedać, żeby zarobić?
  • Główne typy kosztów – zmienne, stałe, bezpośrednie, ogólne – sposoby klasyfikacji
  • Rentowność firmy na produkcie – sposób wyliczania
  • Rentowność firmy na Kliencie – sposób wyliczania
  • Marża na pokrycie – czym jest, do czego służy?
  • Punkt opłacalności, prognozowany zysk – jak je osiągnąć?
  • Rozszerzenie oferty – koszt wprowadzenia produktu – sposób wyliczania punktu rentowności (breakeven point)
  • Dodatkowe akcje promocyjne – RO(M)I – sposób wyliczania poziomu zwrotu na inwestycji marketingowej. Pre i post ewaluacja promocji 
Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach z Klientem
  • Na czym zarabia klient – główne elementy wpływające na marżę klienta?
  • Zysk klienta z rozszerzenia oferty – korzyść dla firmy czy klienta?
  • Zysk klienta z dodatkowej akcji promocyjnej – co będzie negocjował klient i dlaczego?
  • Marża net-net klienta na dostawcy – jak ją wyliczyć?
Szkolenie warsztatowe – potrzeba posiadania na szkoleniu kalkulatorów

Czas trwania szkolenia "Matematyka Handlowa": 2 dni

Pytania w sprawie programów szkoleń otwartych
prosimy kierować na adres:

szkoleniaotwarte(at)machconsulting.pl

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU

pobierz formularz zgłoszeniowy

Termin szkolenia:
18.02.2019 - 19.02.2019

Lokalizacja:
Piaseczno k/Warszawy

CENA za os. (netto): 2500 zł

Ilość osób:

Wypełnij zgłoszenie ONLINE
Certyfikat DEKRA