Awans na Szefa
- wczoraj kolega, dziś przełożony


Termin: 14.10.2019 - 15.10.2019

Lokalizacja: Warszawa - Hotel DeSilva

Prowadzący: Katarzyna Kuna-Szyszka



Zakres merytoryczny szkolenia:

Wprowadzenie do szkolenia
  • Nowy szef – nowa rzeczywistość. Wpływ zmiany na pracę zespołu
  • Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę
  • Godzina „0” – jak przygotować zespół na awans w pracy
Awans i co dalej?
  • Kim teraz jestem? Nowa definicja swojej osoby w strukturze organizacyjnej firmy.
  • Style zarządzania, – jaka forma współpracy z Zespołem jest najkorzystniejsza?
  • Budowanie i przekazywanie swoich oczekiwań.
  • Stare nawyki w pracy. Jak je zmienić?
  • Komunikacja z podwładnym. Sposoby i rodzaje.
Podstawy władzy – budowanie autorytetu lidera
  • Formalna
  • Oparta na charyzmie
  • Ekspercka
  • Karania i nagradzania
  • Relacyjna
Pierwsze najważniejsze działania
  • Expose nowego szefa. Po co? Dlaczego?
  • Przydział ról w strukturze.
  • Szczerość, zaangażowanie i zaufanie w Zespole.
  • Robienie wszystkiego naraz. Efekty braku koncepcji i pomysłu na pracę.
  • Instrumenty wpływu na wyniki; odpowiednia ilość, kierunek i jakość pracy.
  • Wykorzystanie potencjału podwładnych; jak spowodować, aby ludziom chciało się chcieć?
  • „…I co mam teraz zrobić…?” – Dekalog prawidłowych zachowań młodego managera.
Ustalenie zasad funkcjonowania zespołu (tzw. expose szefa)
  • Przedstaw intencje
  • Przedstaw cele
  • Określ system wartości
  • Określ co będziesz wzmacniał a co ganił
  • Pozytywnie podsumuj
Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari
  • Dlaczego nie zaczniemy pytaniem „Jakie powinny być cechy kierownika?”
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
  • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
  • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)
Rola przełożonego na linii Zarząd – pracownicy
  • Role menedżera, zadania menedżera
  • Najczęściej popełniane błędy
    • Przyjmowanie perspektywy pracownika
    • Strategia wspólnego wroga
    • Reagowanie atakiem na trudną sytuację
  • Przyjmowanie osobistej odpowiedzialności
  • Odwołanie do własnych potrzeb i emocji
Lider vs Pracownicy
  • Typy liderów
  • Co dziś znaczy kierowanie ludźmi?
  • Jak zmienić kryteria myślenia z pasażera na kierowcę
  • Pułapki – przyjaźń czy dyscyplina
  • Świadome budowanie relacji – co wolno a czego unikać
  • Osadzenie się w nowej roli – ile to potrwa?
  • Jak nie popaść w skrajności i zachować równowagę
  • Wewnętrzna opozycja – czyli jak radzić sobie z oporem w grupie albo…dywersją
  • Paradoks niepotrzebnych kompetencji – „pracuj jak do tej pory a przy okazji zarządzaj…”
Przywództwo, model przywództwa w tej sytuacji
  • Zachowania przywódcze
  • Przywództwo czy zarządzanie
  • Przywódca cechy pożądane przez menedżerów i przez podwładnych
  • Komunikacja – czyli skąd wiadomo, czy ludziom coś pasuje
  • Misja, wizja, wartości – dokąd zmierzamy i czy to nasza wspólna droga
  • Zasady współpracy i oczekiwania – tego nie unikniesz czyli „Expose szefa”
  • Informacja zwrotna – słuchaj, wspieraj, mów…czyli nowa „metoda kanapki”
  • Motywowanie – jak dodać skrzydeł
  • Samotność przełożonego – kto wróg a kto przyjaciel
Wespół w Zespół  
  • Fazy procesu grupowego i ich wpływ na pracę zespołu i relacje – co się dzieje, dlaczego i co z tym mogę zrobić
  • Cykl zmiany – cykl żalu – czyli kiedy można wziąć się do pracy?
  • Drugie życie informacji – unikanie pułapek głuchego telefonu
  • Nowe konfiguracje – jak przetrwać przetasowania i formowanie się nowego zespołu
  • Osadzenie się w nowej rzeczywistości – i do dzieła :-)
Zarządzanie informacją zwrotną
  • Korzyści vs funkcje feedbacku.
  • Trudne sytuacje i konflikty przełożony – podwładny. Standardy zachowań.
  • Dekalog feedbacku.
  • Werbalne i niewerbalne środki motywacyjno – dyscyplinujące.
Techniki strategiczne w motywowaniu indywidualnym i zespołowym
  • Pragnienia i zaspokajanie pragnień pracowników w świetle motywowania wg piramidy potrzeb Maslowa.
  • Pracownik, jako przedmiot i podmiot. Teorie X i Y McGregora.
  • Psychologiczne motywowanie potrzebami wg McClellanda.
Funkcje zarządcze, jako fundamenty zarządzania "Koło Zarządcze"
  • Gdzie jestem? Określenie stanu obecnego.
  • „Gdzie chcę być?” Planowanie, jako nadawanie kierunku działaniom.
  • Organizowanie, jako strategia dojścia do celu.
  • Motywowanie. Narzędzia sterowania bezpośredniego.
  • Kontrolowanie Klamra domykająca teorię Koła Zarządczego.
  • Systemy raportowe w firmie i ich przydatność oraz optymalizacja.
Wyznaczanie celów i priorytetów w pracy młodego managera
  • Przykład „5-ciu minut”, jako subiektywny model upływającego czasu.
  • Panowanie nad sobą w czasie. Metody zastosowania w praktyce
  • Budowanie priorytetów na podstawie harmonogramu dnia codziennego – Trening.
  • Stawianie celów w układzie SMART.
  • Realizowanie priorytetów wg techniki „Planowania od tyłu”.
  • Macierz Eisenhowera, czyli metoda „ćwiartek pilnych i ważnych”, jako narzędzie panowania nad wydarzeniami.
Nowy poziom starych relacji
  • Indywidualnie czy zespołowo? Zalety i wady tych rozwiązań.
  • Kiedy prywatnie a kiedy służbowo? Tworzenie nowych granic i zasad współpracy.
  • Zmiany, zmiany, zmiany… – Obawy, lęk, jego źródła i właściwe reakcje.
  • Siła nacisku na dotychczasowych znajomych w nowej formule współpracy. Poziomy elastyczności.
Podsumowanie szkolenia  
  • Formuła SSK
    • Start (jakie techniki zacznę stosować)
    • Stop (jakie zachowania przestanę stosować)
    • Kontynuacja (jakie dobre praktyki będę kontynuował)

Czas trwania 2 dni

Zapytaj o miejsce na szkoleniu
Sprawdź aktualną ofertę
Certyfikat DEKRA