ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻY

Proszę o ofertę

Korzyści dla Uczestników:

  • Zwiększenie skuteczności zarządzania zespołem sprzedaży
  • Rozwijanie kompetencji Szefa Sprzedaży w zakresie definiowania celów, planowania sprzedaży, kontrolowania, zatrudniania handlowców.
  • Skuteczne podejmowanie decyzji związanych z funkcjami kierowniczymi
  • Optymalizacja stawianych celów i zadań
  • Wzrost efektywności zarządzania zespołem sprzedaży
  • Autodiagnoza własnych umiejętności menedżerskich
  • Wymiana doświadczeń w gronie praktyków
 

Zakres merytoryczny szkolenia:

Kształtowanie pożądanego wizerunku Managera Sprzedaży
  • Czym jest zarządzanie? Omówienie 4 funkcji kierowniczych.
  • Zrozumienie pojęć przywództwa i zarzadzania oraz związanych z nimi czynników sukcesu
  • Rozwijanie osobistego aspektu przywództwa
  • Budowanie autorytetu lidera/managera
  • Czynniki osłabiające Twój autorytet
Kluczowe umiejętności w zarządzaniu sprzedażą
  • Sprzedaż jako podstawowy element strategii firmy
  • Strategie sprzedażowe w firmie ; współpraca z dotychczasowymi Klientami, pozyskiwanie nowych Klientów, cross selling
  • Procesy sprzedaży i ich dostosowanie do specyfiki firmy
  • Zarządzanie przez ustalanie celów - Model trzech wymiarów zarządzania RAF
  • Definiowanie celów sprzedaży, określenie celów indywidualnych i zespołowych
  • Określanie i stawianie efektywnych celów ilościowych, jakościowych i kierunkowych – KIJ
  • Planowanie sprzedaży – koncepcja Platformy Klientów
  • Monitorowanie procesów sprzedaży – pipeline (prawdopodobieństwo sukcesu)
  • Usystematyzowane podejście do pracy z rynkiem i Klientami 
Przygotowanie mentalne – jak poradzić sobie ze stresem i lękiem przed spotkaniem T2T
  • Optymizm kontra pesymizm w trudnej pracy KAM-a
  • Jak przeciwdziałać sabotażowi negatywnych myśli i presji otoczenia
  • Wysokie PWW i zdrowa samoocena jako niezbędna baza do odnoszenia sukcesów w rozmowach rocznych
  • Źródła stresu
  • Techniki redukcji stresu 
Roczne rozmowy handlowe - negocjacje
  • Różnica między negocjacjami, a sprzedażą
  • Przestrzeń negocjacyjna podczas rozmów rocznych
  • Taktyka i psychologia w negocjacjach rocznych z kupcami
  • Analiza VI „złotych reguł” w negocjacjach kupieckich
  • Sposoby właściwej reakcji w sytuacji mocnego narzekania ze stron kupca
  • Stanowczość, konsekwencja i profesjonalizm zamiast agresji
  • Triki wywierania wpływu stosowane przez kupców
  • Jak przygotowują się do negocjacji rocznych kupcy

 Czas trwania: 2 dni