ZAAWANSOWANA REKRUTACJA
– DIRECT SEARCH W PRAKTYCE

Proszę o ofertę

Zakres merytoryczny szkolenia:

Podstawy metody Direct Search
  • Zasady i zalety pracy metodą DS vs tradycyjny proces rekrutacji
  • Znaczenie personalizacji i indywidualnego podejścia
  • Rola dokładnego określenia profilu osoby rekrutowanej
  • Siła DS w branżach wyspecjalizowanych i tam, gdzie jest rynek pracownika 
Research Personalny
  • Dopasowanie kandydatów do postawionego profilu. Ranking S&E (skills & experience)
  • Wstępna weryfikacja on-line kompetencji twardych i miękkich metodą WUP
  • Znaczenie personalnych (poza zawodowych) informacji o kandydacie w procesie Direct Search i sposoby ich pozyskiwania
  • Znaczenie sieci kontaktów kandydata (znajomości biznesowe osoby rekrutowanej) 
Rola Social Media w procesie DS
  • Kogo, gdzie i jak szukać – wybór źródła i kanału komunikacji, zależnie od stanowiska
  • Funkcjonowanie najważniejszych kanałów internetowych, zasady poruszania się po nich i możliwości:
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Goldenline
    • Instagram
    • Snapchat
    • Portale i fora branżowe typy dribbble, architektura, itp.
  • Jak powinien wyglądać profil rekrutera
  • Jak korzystać z grup dyskusyjnych i celowych (zalety i wpływ na efekty) 
Komunikacja spersonalizowana – podstawa efektywnego pierwszego kontaktu
  • Rodzaje komunikacji (werbalna, a niewerbalna)
    • Jak przekazać treść i emocje w korespondencji oraz rozmowie telefonicznej
  • Aktywne słuchanie – techniki i kanały komunikacji
  • Funkcje pytań i ich rodzaje – budowanie relacji z kandydatem
  • Style Komunikacji osobowej – jak dopasować się do rozmówcy, by skutecznie przeprowadzić rozmowę (z uwzględnieniem rozmowy telefonicznej)
  • Przygotowanie spersonalizowanej wiadomości:
    • Jak dopasować formę do wybranych Mediów Społecznościowych,
    • Jak przeprowadzić pierwszą rozmowę telefoniczną z Managerami średniego i wyższego szczebla.
  • Siła rekomendacji podczas „cold phone” 
Zasady używania komunikatorów bezpośrednich
  • Skype, Messanger, WhatsApp, Slack, Viber i inne
  • „Cold mailing” – zasady pisania, siła 7-go maila
  • Narzędzia wspierające pozyskiwanie kontaktów bezpośrednich
    • Sales Navigator (LinkedIn); Discoverly, FreshMail 

Czas trwania: 2 dni