MANAGER JAKO TRENER SWOJEGO ZESPOŁU
- motywowanie i coaching

Proszę o ofertę

Korzyści dla Uczestników:

Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy powinni umieć:

  • Zanalizować własne mocne i słabe strony w zakresie zarządzania i kierowania
  • Rozpoznawać etapy rozwoju i funkcjonowania pracowników i adekwatnie dopasować do nich narzędzia rozwojowe
  • Wykorzystywać narzędzia coachingowe do wspierania i motywowania pracowników na drodze do realizacji celów
  • Budować relację coachingową sprzyjającą rozwojowi współpracowników/podwładnych
  • Inspirować współpracowników/podwładnych do poszukiwania nowatorskich rozwiązań
  • Zwiększać efektywność pracy podległych pracowników
  • Umiejętnie przekazywać informację zwrotną
  • Powodować u współpracowników poczucie osobistego wpływu na własne wyniki

 

Zakres merytoryczny szkolenia:

Twoja rola jako managera we wspieraniu rozwoju pracowników
  • Budowanie autorytetu managera
  • Dobry manager/coach/trener, atrybuty i kompetencje
  • Rola managera i 4 funkcje zarządzania w organizacji
  • Zadania przywódcze managera
  • Ocena własnego stylu zarządzania
  • Coachingowy styl zarządzania
Kształtowanie pożądanego wizerunku managera
  • Stworzenie osobistej wizji rozwoju jako managera
  • Zdefiniowanie ważnych umiejetności i cech managera
  • Budowanie poczucia własnej wartości – istotny czynnik dobrych relacji
  • Budowanie własnej motywacji i proaktywnej postawy
Rola managera w procesie określania celów i dążenia do ich realizacji
  • Różnice pomiędzy intencją, celem i zadaniem
  • Pojęcie „cel” w kontekście zarządzania
  • Kaskadowanie celów
  • Model RAF – Rezultat – Aktywności - Fachowość
  • Reguła SMART
  • Plan realizacji
  • Monitoring realizacji celów
Proces uczenia się ludzi dorosłych:
  • Diagnoza stylu uczenia się (4MAT)
  • Jak uczą się ludzie dorośli? – teoria uczenia się wg D. Kolba
 Etapy rozwoju pracownika
  • Pojęcie kompetencji i zaangażowania
  • Etapy rozwoju pracownika
  • Diagnoza etapów rozwoju pracownika w zadaniu
  • Krytyczne momenty na zawodowej drodze pracownika
Praca managera zgodnie z teorią Blancharda
  • Model K. Blancharda – zarządzanie sytuacyjne
  • Diagnoza dojrzałości pracowników
  • Dobór stylu kierowania do stopnia (etapu) rozwoju pracownika
  • Elastyczność i efektywność stosowanego stylu zarządzania
  • Zachowania efektywne i nieefektywne w czterech stylach zarządzania
Zarządzanie sytuacyjne w praktyce managerskiej
  • Specyfika działania managera w czterech stylach zarządzania
  • Modele rozmowy z pracownikiem – dopasowanie stylu do etapu rozwoju pracownika
    • rozmowa feedbackowa
    • rozmowa instruktażowa
    • rozmowa monitorująca
    • rozmowa coachingowa
Manager w roli coacha
  • Różnice między coachingiem, treningiem i mentoringiem
  • Coaching i jego rodzaje
  • Cele i zadania coachingu
  • Zadania menadżera procesie coachingu
  • Zasady rozmowy coachingowej
  • Inspiracja i motywacja
  • Planowanie działań coachingowych i praktyczne prowadzenie coaching
  • Follow-up cyklu coachingowego:
 Mentoring a rozwój pracowników

„Jeśli chcesz wiedzieć jak gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam był” – to zdanie dobrze oddaje istotę mentoringu, czyli wspieranie się na doświadczeniu, praktyce i wiedzy realnych autorytetów w danych dziedzinach.

  • Czym jest mentoring?
  • Różnice między mentoringiem a coachingiem i treningiem 
  • Mentoring i jego rodzaje
  • Osoby biorące udział w procesie mentoringu (Mentor, Mentee)
  • Mentor i Mentee – obowiązki i najczęściej popełniane błędy
  • Proces mentoringu – ramowy przebieg
  • Cechy idealnego mentora – kto może się nim stać?
Prowadzenie praktycznych treningów/szkoleń w miejscu pracy (training on the job)
  • Rola managera w rozwoju swoich pracowników
  • Zadania i cele szkolenia on the job
  • Wybrane metody przydatne podczas treningu
  • Treningowy styl pracy managera a poziom rozwoju pracownika
  • Techniki pracy i współpracy z „trenowanymi”
  • Udzielanie informacji zwrotnej po treningu w miejscu pracy
  • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
  • Ocena rozwoju pracownika – budowanie ścieżki kariery
 Rola i zadania managera w zakresie motywowania podwładnych
  • Motywowanie pracowników vs ocenianie
  • Poziom motywacji a efektywność działania
  • Najważniejsze kompetencje menedżera w zakresie motywacji pracowników
  • Niedostosowanie stylu do fazy rozwojowej pracownika, jako źródło demotywacji
  • Teoria F. Herzberga - motywatory i czynniki higieny w motywowaniu
 Inspirowanie pracowników do zwiększania wysiłku
  • Wprowadzanie zmian w postawach i zachowaniach pracowników – piramida Dilts’a
Motywowanie pracowników w sytuacji zmiany- szczególna rola komunikacji w procesie wdrażania zmian
  • Model reakcji na zmiany Jensena

Czas trwania: 2 dni