Matematyka handlowa
Jak stać się pewnym swego fachowcem

 

Liczby, dane, statystyki, procenty, wykresy – wszystkie te elementy są niejako stelażem, na którym opierają się późniejsze sukcesy firmy. Wydawać by się mogło, że to zupełnie oczywiste. W końcu każde przedsiębiorstwo istnieje po to, by generować zyski. To prawda, ale nie każdy biznes zarządzany jest z pełną świadomością tego, czym są doskonale prowadzone finanse.

Produkt i usługi to nie wszystko

Niektórzy myślą, że znakomite produkty najwyższej jakości czy usługi zadowalające najbardziej wybrednych klientów to wszystko, czego firmie potrzeba; sądzą oni, że sprawnie działająca firma prędzej czy później zacznie przynosić pokaźne zyski. Być może, ale czy nie warto wziąć spraw w swoje ręce i dowiedzieć się wszystkiego na temat aspektów finansowych? Czy nie warto zawczasu naoliwić biznesową machinę, żeby działała bez zarzutu pod każdym względem?

Matematyka handlowa – as w rękawie do wykorzystania na co dzień

Handel czy w ogóle dbanie o finanse to zajęcia wymagające z jednej strony finezji, a z drugiej – twardej wiedzy, która pomoże w podejmowaniu odpowiednich decyzji. To proste zależności: przedsiębiorca znający doskonale, dajmy na to, typologię cen będzie zawsze o krok przed tym, który kieruje się w tym obszarze jedynie intuicją. Tak samo rzecz ma się na przykład z rabatami. Jakie istnieją ich rodzaje? Kiedy używać ich jako elementów strategii handlowej? Jak wykorzystać je, by zmaksymalizować obrót? To pasjonujące zagadnienia, które – jeśli zostaną potraktowane z należytą uwagą – mają ogromny wpływ na finansowe powodzenie danego przedsiębiorstwa. Te i inne czynniki składają się na wielopoziomową strukturę warunków handlowych, która jest de facto przestrzenią, w ramach której przedsiębiorstwo rozwija się lub wręcz przeciwnie.

Pełne zrozumienie procesów finansowych ważnych dla funkcjonowania na rynku to niedająca się przecenić zaleta. Wkroczenie w świat matematyki handlowej razem z odpowiednim przewodnikiem to szansa na wejście na nowy poziom, jeśli chodzi o finansową wydajność przedsiębiorstwa. Dzięki tej wiedzy zyskujemy większy komfort i elastyczność, które wynikają z tego, że umiemy dobrać odpowiednie narzędzia do konkretnych sytuacji czy klientów. Z takim przygotowaniem przestajemy bać się pułapek, które dotychczas były siłą paraliżującą naszą świadomość. Więcej wiedzy to więcej spokoju ducha. Rabaty, marże, narzuty, akcje marketingowe – wszystkie te elementy współtworzą skomplikowane konfiguracje biznesowe, które czas poznać i nauczyć się je w pełni wykorzystywać.

Szkolenie – korzyści dla firmy

Szkolenie z matematyki handlowej Mach & Partner Consulting to okazja do tego, by poznać tę fascynującą wiedzę i przetestować ją w praktyce. Uczestnicy szkolenia poznają tajniki świata finansów i lepiej zrozumieją zależności na linii przedsiębiorca – klient. Bo lepiej prowadzone finanse mają nie tylko, co oczywiste, wpływ na zyski firmy, lecz także – na zadowolenie klientów. Dzieje się tak dlatego, że modelowe relacje biznesowe mają zawsze charakter symbiotyczny – obydwie strony czerpią maksymalne korzyści wynikające ze sprawnej i profesjonalnej współpracy.

Oprócz zrozumienia handlowych mechanizmów najważniejsze są intensywne ćwiczenia. Dlatego właśnie na szkoleniach Mach & Partner Consulting stawiamy na praktyczne zadania, które każą skonfrontować teorię z biznesową codziennością. Samodzielne wyliczanie poszczególnych wartości to najskuteczniejsza metoda na opanowanie zagadnień takich jak na przykład, wspomniana wcześniej, marża. Warsztatowy charakter szkolenia gwarantuje bowiem większe zaangażowanie uczestników, co prowadzi do optymalnych rezultatów.

 Lepsze wyniki dzięki wiedzy i praktyce

Matematyka handlowa to sfera, którą trzeba dogłębnie poznać, jeśli myśli się o prowadzeniu swojego biznesu na jak najwyższym poziomie. Świat procentów i statystyk nie jest czymś przerażającym; przeciwnie – jest polem działania, które może wyciągnąć na wierzch to, co w danym przedsiębiorstwie najlepsze. Należy jedynie zaufać ekspertom, którzy rozwieją wszelkie wątpliwości i nauczą znajdywania efektywnych rozwiązań.