Akademia Key Account Managera - szkolenia

Gunther Mach
 
Günther Mach

Key Account Management to niezastąpione narzędzie współpracy z kluczowymi Klientami. Jakim wyzwaniom musi sprostać dziś Key Account Manager?

Key Account Manager to zarazem specjalista w zakresie zarządzania jak i sprzedaży. Zna i potrafi profesjonalnie zastosować odpowiednie instrumenty wspierające jego działania, takie jak analiza, planowanie, właściwa realizacja, koordynacja i kontrola. Key Account Management to równoczesne zorientowanie zarówno na zysk, jak i na Klienta. KAM musi sprostać i stawić czoła wyzwaniom jakie niesie rynek, ale i często sam kupiec, posiadający również wysokie kwalifikacje zawodowe i cały wachlarz możliwości.

Z tego powodu jest koniecznością, odpowiednie szkolenie Key Account Managerów, tak aby mogli sprostać stojącym przed nimi wyzwaniom. To od KAM’a zależy szybkie rozpoznanie specyficznej dla każdego Klienta szansy współpracy, przekonanie go do niej i zastosowanie odpowiednio dobranego strategicznego podejścia. Również właściwe wykorzystanie potencjału własnych produktów i możliwości firmy, leży w gestii KAM’a.

Kluczowi Klienci, z racji ich strategicznego znaczenia dla firmy, mają szczególne miejsce w polityce sprzedażowej każdego przedsiębiorstwa. Z tego powodu osoba wybrana do współpracy z kluczowymi Klientami, musi sprostać wielu stresogennym i trudnym sytuacjom ze świadomością „grania o wysoką stawkę”. Dlatego też tak istotna jest świadomość własnego potencjału i efektywne rozwijanie go. Jedną z głównych bolączek KAM’ów jest niskie poczucie własnej wartości, niepewność i brak wiary w siebie. Często związane z ciężarem psychicznym jaki daje odpowiedzialność za obrót i konieczność odniesienia sukcesu. Niestety również ważną przyczyną niepowodzeń, jest słabe przygotowanie do rozmów lub źle obrana taktyka negocjacyjna, dająca możliwość niespodziewanych ataków ze strony kupca.

Krótkofalowe myślenie, ukierunkowane na tzw. „szybki zysk”, w polityce KAM może stanowić o zaprogramowanej porażce. Zdarzyć się może, że presja sprzedaży doprowadzi do sytuacji, iż KAM staje się „adwokatem” Klienta. To tylko kilka z najczęstszych trudności w systemie Key Account Managementu w firmach.

Tematyka Akademii Key Account Managerów ma służyć rozwijaniu kompetencji zawodowych, zarówno w obszarze sprzedaży, zarządzania jak i motywacji własnej oraz podnoszenia wiary w siebie.

Akademię Key Account Managera poprowadzą dla Państwa doświadczeni trenerzy - praktycy: Günther Mach, Mariusz Walczak oraz Piotr Dzięcielski.

Korzyści dla Uczestników

  • Akademia pomaga przygotować KAMów  do profesjonalnej współpracy z kluczowymi klientami.
  • Akademia pomaga przeciwdziałać sytuacjom prowadzącym do utraty kluczowych klientów
  • Akademia inspiruje KAMów do budowania takiej strategii współpracy, aby móc wykorzystać potencjał klienta generując odpowiednio wysokie przychody
  • Akademia rozwija kompetencje KAMów w zakresie skutecznego zarządzania relacjami z klientami strategicznymi oraz w zakresie budowania tych relacji
  • Akademia zapoznaje Uczestników z narzędziami niezbędnymi do skutecznego planowania i organizowania współpracy z klientami strategicznymi
  • Akademia rozwija  umiejętności podejmowania decyzji i planowania działań związanych z Key Account Managementem
  • Akademia inspiruje do korzystania z nowych rozwiązań dotyczących np. współpracy z klientem trudnym i roszczeniowym

Cykl czy pojedyncze szkolenie?

Możecie Państwo zdecydować się na udział w pojedynczym, wybranym szkoleniu dla Key Account Managerów, gdyż każdy moduł stanowi odrębną całość. Założeniem całej Akademii Key Account Managera jest, przekazanie ugruntowanej wiedzy obejmującej najważniejsze zagadnienia związane z codzienną pracą KAMa.

Kiedy rozpocząć?

Możecie Państwo rozpocząć Akademię począwszy od dowolnego szkolenia dla Key Account Managerów, gdyż cykl ten odbywa się w tzw. systemie rotacyjnym i jest powtarzany co roku.
Jeśli „wypadnie” Państwu jakiś termin szkolenia, będzie można zrealizować je w kolejnym ustalonym terminie.

Na zakończenie cyklu Uczestnicy otrzymują Dyplom ukończenia Akademii Key Account Managera

 

Tematy Akademii Key Account Managera

1. Nowy duch w negocjacjach
2. Prowadzenie spotkań i negocjacji z kluczowymi klientami – sztuka przekonywania i argumentacji
3. Biznesowe prezentacje i wystąpienia publiczne - autentyczność i sztuka improwizacji
 

 Programy szkoleń prześlemy na Państwa życzenie

Najbliższe terminy

Terminy realizacji poszczególnych szkoleń z cyklu Akademii Key Account Managera znajdą Państwo w Kalendarzu Szkoleń Otwartych

 

Inwestycja

Udział w jednym wybranym szkoleniu dla Key Account Managerów wynosi 2.500 zł netto (+ 23% VAT) za osobę.

Udział w całej Akademii (3 szkolenia) – przy jednorazowym zakupie całości wynosi 6.600 zł netto (+ 23% VAT) za osobę.

Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu. 

Cena nie obejmuje noclegu i ewentualnych kolacji.

Informacje organizacyjne

Miejsce realizacji: szczegółowe informacje dotyczące miejsca realizacji szkolenia znajdują się w Kalendarzu Szkoleń Otwartych

Na życzenie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji noclegów.